Pages

lørdag 27. februar 2010

XP mode for Windows 7

Jeg har faktisk funnet et program som ikke fungerer under Windows 7. Hva gjør jeg da? Jeg installerer XP mode. Dette er en virtuell pc der du enten kan kjøre Windows XP som en virtuell maskin eller du kan kjøre enkeltaplikasjoner direkte i Windows 7.

image

På bildet over ser du at jeg kjører XP under Windows 7. Du kan selvsagt maksimere vinduet slik at du får utnyttet hele skjermen og slik at du faktisk får en feeling av å jobbe med en XP-maskin.

Du installerer programmer i XP på vanling måte. Når dette er gjort, så kan du kjøre dem direkte i Windows 7. Disse finder du under mappen Windows Virtual PC i startmenyen (se under).

image 

Så langt ser alt bra ut. Det lille jeg har fått testet virker bra. Det tar litt lenger tid å starte et program direkte i Windows 7, men ikke noe å irritere seg over…

image

image

Du finner XP mode og Windows Virtual PC (som du trenger) på Microsofts nettside:

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer