Pages

lørdag 9. oktober 2010

Bilder til presentasjoner…

Når jeg lager presentasjoner, så liker jeg å bruke bilder dersom det er tjenelig. Jeg ser at mange henter bildene fra google og det er i og for seg greit. Men vi har jo det juridiske aspektet her. Hva har vi lov til å bruke? I dette lille blogginnlegget vil jeg bare tipse om en veldig bra tjeneste levert av Microsoft. Gå til http://office.microsoft.com/nb-no/ og velg bilder i menyen under søkefeltet:

 

image

Søker du for eksempel etter bilder med søkeordet «geometri», så får du følgende svar:

image

La oss si at jeg liker bildet bederst til venstre. Holer du markøren over dette bildet, vil du få følgende vindu opp:

imageKlikk så på «Vis lignende bilder». Du vil da få flere biler i samme stil:

image  

På den måten kan du finne mange gode bilder tatt av profesjonelle fotografer. Du laster ned et bilde ved å høyreklikke en gang på det, vente litt og velge «Last ned»:

imageDette krever at du har installert Silverlight. Men det får du fort nok beskjed om, dersom du mangler dette… 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer