Pages

mandag 23. mai 2011

GeoGebra 5.0

Før versjon 4.0 av GeoGebra blir ferdig, er utviklingen av den neste store oppgradering, nemlig 5.0 kommet godt igang. Nytt i denne versjonen er 3D-vindu. Selv om det sikkert er mye som gjenstår før denne versjonen er ferdig, så er det artig å ta en liten sniktitt. Du kan selv teste den ut ved å klikke på lenken under.

3danimasjon

 

Foreløpig er det kun kuler, sirkler, plan og rette prismer som kan tegnes inn, mten jeg tipper at om et års tid, så finner vi nok en god del flere geometrisk objekter å utforske og visualisere. Kanskje vi kan tegne algebraiske flater?

Foruten 3D-delen finner vi alt det andre som vi har i versjon 4.0. Forløpig synes jeg at det går litt tregt og det virker litt buggy. Men hva kan vi vente av et program som er i en så tidlig teststadium!?

Nok sagt om dette. Nå for dagen bruker jeg ledige stunder til å lære meg mer om versjon 4.0, så det er ikke utenkelig at det kommer noen blogginnlegg om dette framover. Hvilke tema bør jeg da fokusere på?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer