Pages

mandag 21. september 2009

Office 2007 og klassiske menyer

På min bærbare pc på jobb har jeg fått Office 2007. Dette er helt ok synes jeg og etter hvert er jeg blitt fornøyd med denne versjonen av MS Office. Men det har blitt et lite problem med denne versjonen når jeg skal kurse andre i  et Office-program og kursdeltakerne har Office 2003 (slik som f.eks. elevene på skolen jeg jobber).

I den forbindelse har jeg funnet et tillegg til Office 2007 som gjør at du får tilbake de gamle menyene. Du finner tillegget på http://in.geocities.com/shahshaileshs/menuaddins.htm. Når du har fått installert dette tillegget (følg instruksjonene på nettsiden), så kan du lett få fram de klassiske menyene ved å klikke på Tillegg i menyen. Merk at det kan være en fordel å slå av Ribbon (dette nye båndet av menyer som er i Office 2007). Det gjør du ved å klikke tastekombinasjonen Ctrl+F1.

image

Merk at du finner menyene under Tillegg.

2 kommentarer:

Kommentarer