Pages

tirsdag 20. januar 2009

Logistisk regresjon i GeoGebra

For tiden jobber vi med modellering i S2. Et av temaene er logistisk regresjon. Det er modeller på formen
\[ f(x) = \frac{C}{1+a\cdot \mbox{e}^{-bx}} \]
Et av problemen med slike modeller er at Excel ikke har en slik regresjon innebygd. Hva gjør vi med det? Vi laster ned pre-release-utgaven av GeoGebra og bruker regresjonsverktøyet der!

Nedenfor har jeg laget en film der jeg viser hvordan dette kan gjøres:

Logistisk regresjon i GeoGebra from Tor Espen Kristensen on Vimeo.

3 kommentarer:

  1. Hei!

    Veldig bra med sånn video visning! Jeg har jobbet litt med et tillsvarende program som heter Jing. Problemet der er at du kun har 5 min innspillingstid gratis. For mer må man betale. Må du betale for å bruke Vimeo?

    SvarSlett
  2. Hei! Tall for meldingen! Vimeo er gratis og du har 1 Gb i uken til opplastning. Jeg har fått skolen til å kjøpe en lisens på Camtasia. Det er et veldig bra program!

    SvarSlett
  3. Du trenger ikke å bruke pre-release lenger siden GeoGebra nå er i versjon 3.2...

    SvarSlett

Kommentarer